13 τρόποι διαχείρισης του χρόνιου πόνου

gettyimages-1029825378-header-1024x575.jpg
Δημοσιεύτηκε στις 09/10/2021    

Ο χρόνιος πόνος είναι πολύπλοκος και μπορεί να χρειαστεί κάποιος χρόνος για να βρει τις καλύτερες μεθόδους ανακούφισης του πόνου που του ταιριάζουν. Υπάρχουν πολλές επιλογές για να δοκιμάσετε, όπως θερμή και κρύα θεραπεία, γιόγκα ή θεραπείες με φάρμακα.

Ο χρόνιος πόνος μπορεί να αναπτυχθεί μετά από τραυματισμό ή λόγω ιατρικού προβλήματος. Οι επαγγελματίες υγείας ορίζουν τον πόνο ως χρόνιο εάν διαρκείπερισσότερο από 3 μήνες , ή πέρα ​​από τον κανονικό χρόνο επούλωσης για την υποκείμενη κατάσταση ή τραυματισμό.

Ο χρόνιος πόνος μπορεί να επηρεάσει κάθε μέρος της ζωής ενός ατόμου, από την εργασία και την κοινωνική ζωή μέχρι τον ύπνο και την ψυχική υγεία .

Αυτό το άρθρο διερευνά τι είναι η διαχείριση του πόνου, μαζί με μεθόδους για την ανακούφιση του πόνου και την αποτελεσματικότητά τους.Πόσο συχνός είναι ο χρόνιος πόνος;


Σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC), γύρω 20% των ενηλίκων στις Ηνωμένες Πολιτείες είχε χρόνιο πόνο το 2016, ενώ το 8% είχε χρόνιο πόνο υψηλής επίπτωσης.

Το 2017 Global Burden of Disease Study εκτιμά ότι ο πόνος και οι ασθένειες που σχετίζονται με τον πόνο είναι η κύρια αιτία αναπηρίας παγκοσμίως και ο αριθμός των ατόμων που ζουν με χρόνιο πόνο αυξάνεται.

Ο χρόνιος πόνος σχετίζεται με πολυάριθμες καταστάσεις σωματικής και ψυχικής υγείας, όπως:

  • κατάθλιψη
  • προβλήματα ύπνου
  • κοινωνική απομόνωση
  • υπερβολική χρήση φαρμάκων

Η διαχείριση του πόνου αναφέρεται σε τεχνικές για τη μείωση και τον έλεγχο της ποσότητας του πόνου που βιώνει ένα άτομο μακροπρόθεσμα.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι διαχείρισης του πόνου, και δεν περιλαμβάνουν όλοι τη λήψη φαρμάκων.

Διάφορες φυσικές μέθοδοι μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση του πόνου, συμπεριλαμβανομένης της φυσικοθεραπείας , της θερμής και κρύας θεραπείας, του μασάζ και του βελονισμού .

Θερμή και κρύα θεραπεία

Η θεραπεία με ζεστό και κρύο είναι μια κοινή και ασφαλής τεχνική για τη μείωση του πόνου.

Η θερμότητα μπορεί να βοηθήσει στη χαλάρωση των μυών και στη διαστολή των αιμοφόρων αγγείων. Μπορεί επίσης να προωθήσει την επούλωση μετά από τραυματισμό.

Η θεραπεία με κρύο μειώνει τη ροή του αίματος και μειώνει τη φλεγμονή που προκαλεί πόνο. Συχνά περιλαμβάνει την εφαρμογή μιας συσκευασίας πάγου τυλιγμένη σε μια πετσέτα στο δέρμα.

Μασάζ

Το μασάζ είναι ένας τύπος χειρισμού μαλακών ιστών. Οι άνθρωποι μπορεί να επωφεληθούν από αυτήν την τεχνική όταν χρησιμοποιούνται με άλλες θεραπείες διαχείρισης πόνου, όπως φυσικοθεραπεία και φάρμακα για τον πόνο.

Τα οφέλη του μασάζ περιλαμβάνουν:

  • χαλάρωση
  • αυξημένη ευελιξία
  • μειωμένη φλεγμονή
  • βελτιωμένη στάση του σώματος
  • βελτιωμένη κυκλοφορία
  • μειωμένη ακαμψία

ΕΝΑ 2007 αναθεώρηση στο μασάζ διαπιστώθηκε ότι μπορεί να είναι αποτελεσματικό για τον πόνο στη μέση . Ωστόσο, υπάρχουν μικτά στοιχεία από την εξέταση των οφελών του για άλλους τύπους χρόνιου πόνου.

Φυσικοθεραπεία

Η φυσικοθεραπεία περιλαμβάνει φυσικές τεχνικές για την ενίσχυση και το τέντωμα των μυών και των αρθρώσεων. Μπορεί να ανακουφίσει τον πόνο σε όλο το σώμα, ενώ οι συγκεκριμένες μέθοδοι θα διαφέρουν ανάλογα με το μέρος του σώματος.

Η θεραπευτική άσκηση μπορεί να έχει μακροπρόθεσμα οφέλη για χρόνιο πόνο, συμπεριλαμβανομένης της βοήθειας των ανθρώπων να ανταπεξέλθουν .

Οι τεχνικές μπορεί να περιλαμβάνουν μασάζ, προγράμματα άσκησης και θεραπεία με κόκκινο φως .

Βελονισμός

Ο βελονισμός περιλαμβάνει έναν επαγγελματία που εφαρμόζει λεπτές βελόνες στο δέρμα σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος.

Σύμφωνα με την Εθνικό Κέντρο Συμπληρωματικής και Ολοκληρωτικής Υγείας , τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτή η τεχνική θα μπορούσε να βοηθήσει τους ανθρώπους να διαχειριστούν ορισμένες καταστάσεις πόνου.

Αυτό περιλαμβάνει βραχυπρόθεσμη ανακούφιση από τον πόνο στη μέση, τον αυχένα, το γόνατο και την οστεοαρθρίτιδα. Ωστόσο, υπάρχουν λίγα στοιχεία που να υποδηλώνουν ότι είναι αποτελεσματική μακροπρόθεσμα.

Τα προτεινόμενα οφέλη του βελονισμού είναι:

  • ανακούφιση από τον πόνο
  • μειωμένη φλεγμονή
  • χαλάρωση
  • μειωμένοι μυϊκοί σπασμοί

Ο βελονισμός είναι γενικά ασφαλής όταν εκτελείται από εκπαιδευμένους επαγγελματίες που χρησιμοποιούν αποστειρωμένες βελόνες.

Μέθοδοι που συνδυάζουν την ψυχολογία και το σώμα μπορούν να βοηθήσουν πολλούς ανθρώπους να διαχειριστούν τον χρόνιο πόνο.

Θεραπεία γνωσιακής συμπεριφοράς

Οι ψυχολογικές θεραπείες για χρόνιο πόνο περιλαμβάνουν θεραπείες ομιλίας, όπως γνωστική συμπεριφορική θεραπεία (CBT) .

Οι ψυχολογικές θεραπείες στοχεύουν στη μείωση του αρνητικού αντίκτυπου που μπορεί να έχει ο χρόνιος πόνος στην ψυχική υγεία ενός ατόμου.

Μια ανασκόπηση του 2013 σχετικά με την αποτελεσματικότητα των τεχνικών διαχείρισης ψυχολογικού πόνου καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η CBT είναι αποτελεσματική στη μείωση του πόνου αμέσως μετά τη θεραπεία σε σύγκριση με τη χρήση στρατηγικών.

Η ανασκόπηση διαπίστωσε επίσης ότι δεν υπήρχαν στοιχεία ότι η CBT μπορεί να μειώσει τον μακροπρόθεσμο πόνο. Ωστόσο, η τεχνική ήταν χρήσιμη για τη μείωση του άγχους γύρω από τον πόνο και για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής.

Γιόγκα

Η γιόγκα στοχεύει να χαλαρώσει, να δυναμώσει και να διατηρήσει το σώμα ευέλικτο μέσω διατάσεων, με συγκεκριμένες στάσεις να εστιάζουν σε συγκεκριμένες περιοχές του σώματος.

ΕΝΑ Μελέτη 2010 στις επιδράσεις της γιόγκα στον χρόνιο πόνο διαπίστωσε ότι δεν μείωσε τον πόνο των συμμετεχόντων, αλλά τους βοήθησε να ανταπεξέλθουν και είχαν περισσότερο τον έλεγχο του πώς ο πόνος τους επηρέασε την καθημερινότητά τους.

Ωστόσο, άλλα σπουδές έχουν διαπιστώσει ότι η γιόγκα είναι αποτελεσματική στη μείωση του πόνου.

Η γιόγκα είναι μια ασφαλής και προσβάσιμη τεχνική διαχείρισης πόνου που οι άνθρωποι μπορούν να δοκιμάσουν στο σπίτι, χρησιμοποιώντας διαδικτυακά βίντεο ή σε μια τάξη με έναν εκπαιδευτή.

Tai Chi

Το Tai Chi είναι μια θεραπεία άσκησης που περιλαμβάνει αργές, συνεχείς, ρευστές κινήσεις του σώματος σε συνδυασμό με τεχνικές αναπνοής και χαλάρωσης. Η μέθοδος είναι επίσης ήπια για τις αρθρώσεις και τους μυς.

Το Tai Chi μπορεί να βελτιώσει τη δύναμη και τη σταθερότητα των αρθρώσεων και η συγκέντρωση που απαιτεί μπορεί να βελτιώσει τη διάθεση ενός ατόμου.

Σύμφωνα με τον α Ανασκόπηση 2016, υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ότι η τεχνική θα μπορούσε να βοηθήσει με χρόνιο πόνο. Αναφέρει ότι οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν τάι τσι παρουσίασαν βελτιώσεις στον χρόνιο πόνο από ρευματοειδή αρθρίτιδα , πόνο στη μέση και οστεοπόρωση .

Η αντιμετώπιση του χρόνιου πόνου μπορεί να είναι αγχωτική για πολλούς λόγους, όπως το να μην αισθάνεστε υπό έλεγχο όσον αφορά τη δυσφορία ενός ατόμου.

Οι τεχνικές χαλάρωσης μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της έντασης των μυών, των μυϊκών σπασμών, των πόνων και των πόνων. Μπορούν επίσης να απελευθερώσουν ενδορφίνες, οι οποίες είναι τα φυσικά παυσίπονα του σώματος.

Ένα άτομο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του άγχους μέσω χαλάρωσης, η οποία μπορεί να μειώσει το βάρος του χρόνιου πόνου, ενώ προάγει τον καλύτερο ύπνο.

Οι μέθοδοι χαλάρωσης για χρόνιο πόνο περιλαμβάνουν:

  • Τεχνικές βαθιάς αναπνοής: Οι αργές και χαλαρές μέθοδοι αναπνοής, όπως η αναπνοή με κουτί , βοηθούν στην ανακούφιση της έντασης.
  • Προοδευτική χαλάρωση των μυών : Περιλαμβάνει την ένταση και τη χαλάρωση κάθε μυϊκής ομάδας με τη σειρά της, για 10 δευτερόλεπτα το καθένα, από το κεφάλι μέχρι τα δάχτυλα των ποδιών. Επικεντρωθείτε στην αναπνοή και αποφύγετε τους μυς που αισθάνονται πόνο.
  • Σκέψου ήρεμα: Αφιέρωσε 5 λεπτά να φανταστείς μια ήρεμη σκηνή, όπως ένα ηλιόλουστο απόγευμα στη φύση, που περιβάλλεται από πράσινα δέντρα και τραγούδι πουλιών.
  • Δραστηριότητες ηρεμίας: Αφιερώστε χρόνο για χαλαρωτικές δραστηριότητες, όπως να κάνετε ένα ζεστό μπάνιο, να διαβάσετε ένα βιβλίο ή να κάνετε χειροτεχνία.

Υπάρχει ένα ευρύ φάσμα φαρμάκων για την ανακούφιση του πόνου. Κάθε κατηγορία και τύπος φαρμάκου λειτουργεί διαφορετικά, ενώ μερικά μπορεί να είναι πιο κατάλληλα για συγκεκριμένα άτομα από άλλα.

Μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα

Τα μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα (ΜΣΑΦ) είναι μια ομάδα φαρμάκων που μειώνουν τη φλεγμονή και τον πόνο. Διατίθενται σε κάψουλες, δισκία ή ως κρέμες ή τζελ για το δέρμα.

Ωστόσο, τα ΜΣΑΦ μπορεί αιτία προβλήματα με το στομάχι και το καρδιαγγειακό σύστημα σε μερικούς ανθρώπους. Μιλήστε με έναν γιατρό πριν ξεκινήσετε τη θεραπεία με ΜΣΑΦ.

Οπιοειδή

Τα οπιοειδή μπορούν να θεραπεύσουν μέτριο έως σοβαρό πόνο και είναι γενικά κατάλληλα μόνο για μικρές περιόδους, καθώς μπορεί να είναι εθιστικά.

Οδηγίες CDC συνιστούν στους ανθρώπους να χρησιμοποιούν οπιοειδή μόνο όταν τα οφέλη υπερτερούν των κινδύνων.

Υπάρχει έλλειψη στοιχείων ότι αυτή η θεραπεία λειτουργεί για χρόνιο πόνο, καθώς οι άνθρωποι συνήθως χρησιμοποιούν οπιοειδή για σύντομες περιόδους.

Αντικαταθλιπτικά

Ορισμένα αντικαταθλιπτικά , όπως η αμιτριπτυλίνη, μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση του πόνου.

Η αμιτριπτυλίνη είναι ένα αντικαταθλιπτικό που, σε χαμηλότερες δόσεις, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν επίσης για χρόνιο πόνο, όπως η διαβητική νευροπάθεια και η ινομυαλγία.

Μπορεί να πάρει 2-4 εβδομάδες για να αισθανθεί ένα άτομο τις επιδράσεις του φαρμάκου.

Οι παρενέργειες της αμιτριπτυλίνης μπορεί να περιλαμβάνουν:

Β-αποκλειστές

Οι β-αναστολείς επιβραδύνουν την καρδιά και σταματούν να λειτουργούν οι ορμόνες, όπως η αδρεναλίνη. Μερικοί άνθρωποι τα χρησιμοποιούν για τη θεραπεία ημικρανιών .

ΕΝΑ μελέτη δείχνει ότι οι β-αποκλειστές σε χαμηλές δόσεις μπορούν να βελτιώσουν προσωρινά τον χρόνιο πόνο στις γυναίκες με ινομυαλγία και κροταφογναθικό σύνδρομο.

Ωστόσο, οι β-αποκλειστές μπορεί να μην είναι κατάλληλοι για όλους. Συμβουλευτείτε έναν γιατρό πριν τα χρησιμοποιήσετε για χρόνιο πόνο.

Κάνναβης

Η φαρμακευτική κάνναβη και η κανναβιδιόλη (CBD) είναι όλο και πιο κοινές θεραπείες πόνου.

ΕΝΑ Αναθεώρηση 2017 αναφέρει ότι η κάνναβη μπορεί να ανακουφίσει τον νευροπαθητικό πόνο, αλλά όχι τον πόνο που οφείλεται σε ινομυαλγία, πονοκεφάλους ή ρευματοειδή αρθρίτιδα.

Επιπλέον, η κάνναβη για ιατρικούς σκοπούς μπορεί να μην είναι παντού νόμιμη. Οι υψηλές δόσεις μπορούν να προκαλέσουν παρενέργειες, οπότε είναι καλύτερο να συμβουλευτείτε έναν επαγγελματία υγείας πριν χρησιμοποιήσετε CBD κάνναβης για ανακούφιση από τον πόνο.

 

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι διαχείρισης του χρόνιου πόνου, ενώ πολλοί είναι προσβάσιμοι και εύχρηστοι.

Οι περισσότερες τεχνικές διαχείρισης του πόνου στοχεύουν στη μείωση του χρόνιου πόνου ή στη βελτίωση των στρατηγικών αντιμετώπισης ενός ατόμου.

Ορισμένες προσεγγίσεις διαχείρισης του πόνου, όπως ο βελονισμός, η φυσικοθεραπεία και η γιόγκα, πραγματοποιούνται καλύτερα με έναν επαγγελματία θεραπευτή για να διασφαλιστεί ότι ένα άτομο μπορεί να τις ασκήσει με ασφάλεια.

Οι άνθρωποι πρέπει να μιλήσουν με το γιατρό τους πριν ξεκινήσουν οποιοδήποτε νέο φάρμακο. Αυτό γίνεται για να βεβαιωθείτε ότι είναι ασφαλή, δεν επιδεινώνουν τον πόνο και δεν αλληλεπιδρούν με άλλα φάρμακα που παίρνει ένα άτομο.

Πηγή: https://www.medicalnewstoday.com/articles/pain-management-techniques#relaxation-methods